The analysis of applicability co-branding in the field of social protection specialists in pharmacy
DOI:
https://doi.org/10.24959/sphhcj.15.9Keywords:
co-branding, social protection specialists of pharmacy, trade unionsAbstract
The experience of the application of co-branding technologies in cooperation with the trade union representatives of the pharmaceutical industry medium and large businesses and organizations that deal with social issues has been considered. Found that the introduction of trade union co-branded cards promotes the expansion of social benefits and social programs for the employees of the pharmaceutical industry. The possibility of obtaining social services workers pharmacies by carrying out administrative-territorial unit co-branding programs has been analyzed. The absence of terminological concept of "co-branding" has been revealed and іt was invited to it introduction to the pharmaceutical industry considering its specificity.
References
Зарічкова М. В. Дослідження ролі громадських організацій у соціальному захисті працівників фармацевтичної галузі України / М. В. Зарічкова // Фармацевтичний часопис. – 2014. – № 4. – С. 80-85.
Зарічкова М. В. Необхідність розвитку недержавних соціальних послуг в системі соціального захисту спеціалістів фармації / М. В. Зарічкова, М. В. Чешева // Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 2-3 квіт. 2015 р. – Х. : НФаУ, 2015. – С. 84-87.
Кобрендинг как программа лояльности или что такое кобрендинговые проекты? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://cardvip.org/articles/kobrending/
Корпоративная социальная ответственность: общественные ожидания. Потребители, менеджеры, лидеры общественного мнения и эксперты оценивают роль бизнеса в России / под ред. С. Е. Литовченко, М. И. Корсакова. – М. : Ассоциация менеджеров, 2003. – 50 с.
Моргун Т. Соціальна картка: перші успіхи [Електронний ресурс] / Т. Моргун // «Профспілкові вісті». – Режим доступу: http://profspilka.kiev.ua/publikacii/interview/2075-socalna-kartka-persh-usphi.html.
Нова програма КМОППОіНУ – нові можливості спілчан [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://profspilka.kiev.ua/publikacii/vazhlyva-informaciya/print:page, 1,1825-nova-programa-kmopponu-novmozhlivost-splchan.html.
Положення про програму соціально-економічної підтримки членів Київської міської профспілки працівників охорони здоров’я «Дешевше з профспілкою!» (витяг) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kmppoz.org/ua/discount.html.
Профсоюзы и трудовые права россиян [Електронний ресурс] // Пресс-выпуск. – 2011. – № 1665. – Режим доступу: http://wciom.ru/index.php?id=236&uid=111254.
Хмельникова Н. В. Профсоюзный ко-брендинг / Н. В. Хмельникова // Авангард. – 2011. – № 15. – С. 30-35.
Хмельникова Н. В. Опыт кобрендинга в сфере социальной защиты трудящихся / Н. В. Хмельникова // Управленец. – 2011. – № 7-8. – С. 30-35.
Cause related marketing. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cafrussia.ru>files/bloks/CRM.ppt/.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 National University of Pharmacy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).