The analysis of applicability co-branding in the field of social protection specialists in pharmacy

Authors

  • V. M. Tolochko Institute of advanced training of specialists of pharmacy of Pharmacy, Ukraine
  • M. V. Zarichkova Institute of advanced training of specialists of pharmacy of Pharmacy, Ukraine
  • T. F. Musica Institute of advanced training of specialists of pharmacy of Pharmacy, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24959/sphhcj.15.9

Keywords:

co-branding, social protection specialists of pharmacy, trade unions

Abstract

The experience of the application of co-branding technologies in cooperation with the trade union representatives of the pharmaceutical industry medium and large businesses and organizations that deal with social issues has been considered. Found that the introduction of trade union co-branded cards promotes the expansion of social benefits and social programs for the employees of the pharmaceutical industry. The possibility of obtaining social services workers pharmacies by carrying out administrative-territorial unit co-branding programs has been analyzed. The absence of terminological concept of "co-branding" has been revealed and іt was invited to it introduction to the pharmaceutical industry considering its specificity.

References

Зарічкова М. В. Дослідження ролі громадських організацій у соціальному захисті працівників фармацевтичної галузі України / М. В. Зарічкова // Фармацевтичний часопис. – 2014. – № 4. – С. 80-85.

Зарічкова М. В. Необхідність розвитку недержавних соціальних послуг в системі соціального захисту спеціалістів фармації / М. В. Зарічкова, М. В. Чешева // Актуальні проблеми розвитку галузевої економіки та логістики: матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 2-3 квіт. 2015 р. – Х. : НФаУ, 2015. – С. 84-87.

Кобрендинг как программа лояльности или что такое кобрендинговые проекты? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://cardvip.org/articles/kobrending/

Корпоративная социальная ответственность: общественные ожидания. Потребители, менеджеры, лидеры общественного мнения и эксперты оценивают роль бизнеса в России / под ред. С. Е. Литовченко, М. И. Корсакова. – М. : Ассоциация менеджеров, 2003. – 50 с.

Моргун Т. Соціальна картка: перші успіхи [Електронний ресурс] / Т. Моргун // «Профспілкові вісті». – Режим доступу: http://profspilka.kiev.ua/publikacii/interview/2075-socalna-kartka-persh-usphi.html.

Нова програма КМОППОіНУ – нові можливості спілчан [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://profspilka.kiev.ua/publikacii/vazhlyva-informaciya/print:page, 1,1825-nova-programa-kmopponu-novmozhlivost-splchan.html.

Положення про програму соціально-економічної підтримки членів Київської міської профспілки працівників охорони здоров’я «Дешевше з профспілкою!» (витяг) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://kmppoz.org/ua/discount.html.

Профсоюзы и трудовые права россиян [Електронний ресурс] // Пресс-выпуск. – 2011. – № 1665. – Режим доступу: http://wciom.ru/index.php?id=236&uid=111254.

Хмельникова Н. В. Профсоюзный ко-брендинг / Н. В. Хмельникова // Авангард. – 2011. – № 15. – С. 30-35.

Хмельникова Н. В. Опыт кобрендинга в сфере социальной защиты трудящихся / Н. В. Хмельникова // Управленец. – 2011. – № 7-8. – С. 30-35.

Cause related marketing. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.cafrussia.ru>files/bloks/CRM.ppt/.

Published

2015-08-08

Issue

Section

Organizational and socio-economic bases of pharmaceutical activities