The impact of the emotional and rational component of loyalty on the choice and consumption of antihypertensive drugs

M. M. Slobodyanyuk, Yu. V. Baygush, D. V. Semeniv, O. S. Samborskyi, O. V. Shyvanova

Abstract


In the conditions of the pharmaceutical market saturated with the similar drugs the consumer choice of drugs is based on the rational and emotional (irrational) components. The emotional state of the user and irrational factors significantly affect the final choice of a particular drug. When determining the consumer’s loyalty to drugs of carvedilol there is a very strong, strong, medium, low and very low level. The level of loyalty will significantly affect further consumption of these drugs on the basis of preference and favor of consumers. By calculating the relative indicators of price premium and income of carvedilol drugs the market reaction and consumer preferences to specific drugs have been objectively substantiated. The leading drugs and brands of carvedilol with a negative index of premium sales have been determined.


Keywords


antihypertensive drugs; consumption; price premium; premium revenue; loyalty; trademarks; medicines; pharmaceutical market

References


Артериальная гипертензия – профилактика и лечение в Украине [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.apteka.ua/article/233241

Байгуш, Ю. В Вивчення поведінки споживачів при виборі та споживанні антигіпертензивних лікарських препаратів в Україні / Ю. В. Байгуш, М. М. Слободянюк // Український журнал клінічної та лабораторної медицини. – 2014. – Т. 9, № 1. – С. 64-69.

Байгуш, Ю. В. Дослідження ролі брендингу у формуванні ринкових позицій антигіпертензивних лікарських препаратів / Ю. В. Байгуш, С. В. Жадько, М. М. Слободянюк, О. С. Самборський // Український вісник психоневрології. – Том 23, вип. 3 (84), дод. 2015. – С. 33-37.

Байгуш, Ю. В. Исследования в «маркетинговом поле» брендов лекарственных препаратов / Ю. В. Байгуш, Н. Н. Слободянюк, Д. В. Семенив, О. С. Самборский // Технологічні та біофармацевтичні аспекти створення лікарських препаратів різної направленості дії : матеріали ІІ Міжнар. наук.-практ. Інтернет-конференції, м. Харків, 12-13 листоп. 2015 р. – Х.: НФаУ, 2015. – С. 294-295.

Гурджиян, К. В. Сущность и типы лояльности потребителей / К. В. Гурджиян // Економіка розвитку. – 2015. – № 2. – С. 78-85.

Івченко, А. В. Емоційний фактор впливу на рішення споживачів про купівлю противиразкових препаратів / А. В. Івченко // Сьогодення та майбутнє медицини : матеріали VI Міжнар. наук. конф. студ. та молодих вчених, м. Вінниця, 9-10 квіт. 2009 р. – Вінниця, 2009. – С. 192-193.

Клиническая и фармакокинетическая эквивалентность оригинального и дженерического препаратов карведилола у больных артериальной гипертонией 1-2-й степени / Е. И. Бамбышева, С. Н. Толпыгина, Д. Ф. Гуранда [и др.] // Рациональная фармакотерапия в кардиологии. – 2008. – № 3. – С. 39-44.

Кужилева, О. В. Комплексная оценка инновационного потенциала торговой марки предприятия / О. В. Кужилева // Маркетинговые исследования в Украине. – 2015. – № 1 (26). – С. 32-35.

Лопатинская, И. В. Лояльность как основной показатель удержания потребителей / И. В. Лопатинская // Маркетинг в России и за рубежом. – 2002. – № 3. – С. 15-17.

Махнуша, С. М. Оцінка ринкових позицій бренду та визначення стратегічних орієнтирів його розвитку / С. М. Махнуша // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2010. – № 1. – С. 21-27.

Рибак, Н. В. Формування лояльності споживачів як одного із чинників функціонування аптечної установи / Н. В. Рибак, Т. О. Журко // Ефективна економіка. – 2014. – № 7. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3190

Слободянюк, М. М. Оцінка раціональної складової потенціалу торговельних марок лікарських препаратів за допомогою індексного методу : метод. рек. / М. М. Слободянюк, А. В. Івченко. – Х. : НФаУ, 2009. – 20 с.

Слободянюк, М. М. Науково-методичні та практичні підходи до оцінки торговельної марки антигіпертензивних препаратів як бренду / М. М. Слободянюк, Ю. В. Байгуш, А. С. Сушкова // Менеджмент та маркетинг у складі сучасної економіки, науки, освіти, практики : матеріали ІІІ Міжнар. наук.- практ. Internet-конференції, м. Харків, 26-27 берез. 2015 р. / редкол. : В. В. Малий та ін. – Х. : НФаУ, 2015. – C. 195-201.

Слободянюк, М. М. Порівняльна оцінка ринкових позицій торговельних марок антигістамінних лікарських препаратів / О. С. Самборський, С. В. Жадько // Запорізький медичний журнал. – 2010. – № 2. – С. 123-126.

Слободянюк, М. М. Дослідження структури споживацьких переваг стосовно торговельних марок амлодипіну / М. М. Слободянюк, С. В. Жадько // Формування Національної лікарської політики за умов впровадження медичного страхування: питання освіти, теорії та практики : матеріали наук.-практ. конф. – Х., 2008. – С. 159-166.

Слободянюк, М. М. Оцінка ринкових позицій лікарських препаратів на основі концепції капіталу бренду / М. М. Слободянюк, О. С. Самборський, С. В. Жадько // Український журнал клінічної та лабораторної медицини. – 2010. – № 1. – С. 15-25.

Стоун, М. Прямой интерактивный маркетинг Z_ッ_弸c/ М. Стоун, Э. Бонд, Э. Блейк; пер. с англ. – Днепропетровск: Баланс Бизнес Букс, 2005. – 552 с.

Файвіщенко, Д. С. Оцінка ефективності брендингу: функціональний підхід / Д. С. Файвіщенко // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 4. – С. 136-142.

Bednarik, J. Does brand differentiate pharmaceuticals? / J. Bednarikb // Neuroendocrinology Letters. – 2005. – № 6, Vol. 26. – P. 635-652.

Blackett, T. Brand Medicine: The Role of Branding in the Pharmaceutical Industry / T. Blackett, R. Robins. – New York: Palgrave Macmillan, 2001. – 336 p.

Dickov, V. The aspect of brands and marketing development in pharmaceutical industry / V. Dickov // Acta Medica Lituanica. – 2012. – Vol. 19, № 2. – P. 93-100.

Hofmeyr, J. Commitment-Led Marketing / J. Hofmeyr, B. Rice. – John Wiley and Sons, 2000. – P. 85-92.


GOST Style Citations


1. Arterial’naia gipertenziia – profilaktika i lechenie v Ukraine. Available from: http://www.apteka.ua/article/233241

2. Baigush YuV, Slobodianiuk MM. Ukraїns’kii zhurnal klіnіchnoi ta laboratornoi medytsyny. 2014;9(1):64–69.

3. Baigush YuV, Zhad’ko SV, Slobodianiuk MM, Sambors’kii OS. Ukrains’kii vіsnyk psyhonevrologіi. 2015;23(3(84)):33–37.

4. Baigush YuV, Slobodianiuk NN, Semeniv DV, Samborskii OS. Issledovaniia v «marketingovom pole» brendov lekarstvennykh preparatov. In: Tehnologіchnі ta bіofarmatsevtychnі aspekty stvorennia lіkars’kykh preparatіv rіznoi napravlenostі dіi. Proceedings of the ІІ International Іnternet-Conference; 2015 November 12–13; Kharkiv. Kharkіv: NUPh; 2015. p. 294–295.

5. Gurdzhiian KV. Ekonomіka rozvytku. 2015;2:78–85.

6. Іvchenko AV. Emotsiinyi faktor vplyvu na rіshennia spozhyvachіv pro kupіvliu protyvyrazkovykh preparatіv. In: S’ogodennia ta maibutne medycyny. Proceedings of the VI International Conference; 2009 April 9–10; Vіnnytsia. Vіnnytsia; 2009. p. 192–193.

7. Bambysheva EI, Tolpygina SN, Guranda DF. Ratsional’naia farmakoterapiia v kardiologii. 2008;3:39–44.

8. Kuzhyleva OV. Marketingovye issledovaniia v Ukraine. 2015;1(26):32–35.

9. Lopatinskaia IV. Marketing v Rossii i za rubezhom. 2002;3:15–17.

10. Makhnusha SM. Marketing і menedzhment іnnovacіi. 2010;1:21–27.

11. Rybak NV, Zhurko TO. Efektivna ekonomіka. 2014;7. Available from: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3190

12. Slobodianiuk MM, Іvchenko AV. Otsіnka ratsіonal’noi skladovoi potentsіalu torgovel’nykh marok lіkars’kykh preparatіv za dopomogoiu іndeksnogo metodu. Kharkiv: NUPh; 2009. 20 p. 13. Slobodianiuk MM, Baigush YuV, Sushkova AS. Naukovo-metodychnі ta praktychnі pіdhody do otsіnky torgovel’noi marky antygіpertenzyvnykh preparatіv yak brendu. In: Menedzhment ta marketing u skladі suchasnoi ekonomіky, nauky, osvіty, praktyky. : Proceedings of the ІІІ International Internet-Conference; 2015 March 26–27; Kharkiv. Kharkiv: NUPh; 2015. p. 195–201.

14. Slobodianiuk MM, Sambors’kii OS, Zhad’ko SV. Zaporіz’kii medychnii zhurnal. 2010;2:123–126.

15. Slobodianiuk MM, Zhad’ko SV. Doslіdzhennia struktury spozhyvats’kykh perevag stosovno torgovel’nykh marok amlodipіnu. In: Formuvannia Natsіonal’noi lіkars’koi polіtyky za umov vprovadzhennia medychnogo strahuvannia: pytannia osvіty, teorіi ta praktyky. Proceedings of the Conference. – Kharkiv; 2008. p. 159–166.

16. Slobodianiuk MM, Sambors’kii OS, Zhad’ko SV. Ukrains’kii zhurnal klіnіchnoi ta laboratornoi medytsyny. 2010;1:15–25.

17. Stoun M, Bond E’. Priamoi interaktivnyi marketing. Dnepropetrovsk: Balans Biznes Buks; 2005. 552 p.

18. Faivіshhenko DS. Marketing і menedzhment іnnovacіi. 2012;4:136–142.

19. Bednarik J. Does brand differentiate pharmaceuticals? Neuroendocrinology Letters. 2005;6(26):635–652.

20. Blackett T, Robins R. Brand Medicine: The Role of Branding in the Pharmaceutical Industry. New York: Palgrave Macmillan; 2001. 336 p.

21. Dickov V. The aspect of brands and marketing development in pharmaceutical industry. Acta Medica Lituanica. 2012;19(2):93–100.

22. Hofmeyr J, Rice B. Commitment-Led Marketing. John Wiley and Sons: 2000. p. 85-92.





DOI: https://doi.org/10.24959/sphhcj.16.42

Abbreviated key title: Soc. farm. ohor. zdor.

ISSN 2518-1564 (Online), ISSN 2413-6085 (Print)