Analysis of the commodity assortment of disposable syringes for injection

Authors

  • T. I. Ivko National Pirogov Memorial Medical University, Ukraine
  • T. A. Germanyuk National Pirogov Memorial Medical University, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24959/sphhcj.16.62

Keywords:

disposable syringes for injection, range, design features, price

Abstract

Sterile disposable syringes for injection (DSI) are used for parenteral introduction of liquid medicines. The aim of our study was to analyze the commodity assortment of DSI at the regional pharmaceutical market. According to the results of frequency analysis it has been found that “Becton Dickinson” manufacturing company (USA) has 45 % of the regional pharmaceutical market of DSI; the three-component syringes constitute 66 % of the market; and the standard volume syringes have 49 %; the cost per a syringe ranges from 0.67 to 5.55 UAH.

References

1. Баранова, І. І. Дослідження асортименту сучасних шприців ін’єкційних одноразового застосування, представлених на фармацевтичному ринку України / І. І. Баранова, Ю. О. Безпала // Соціальна фармація в охороні здоров’я. – 2015. – Т. 1, № 2. – C. 88-93.

2. Громовик, Б. П. Медичне і фармацевтичне товарознавство: Товари аптечного асортименту : навч. посібник / Б. П. Громовик, Н. Б. Ярко, І. Я. Городецька та ін. ; за ред. проф. Б. П. Громовика. – Вінниця: Нова книга, 2011. – 496 с.

3. ДСТУ ГОСТ 24861:2009 «Шприци ін’єкційні одноразового використання. Загальні технічні умови». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http: // www.document.ua/shprici-inE28099ekciini-odnoraz.

4. Матвійчук, Б. О. Значення сучасних пристроїв для ін’єкційного введення лікарських засобів з метою забезпечення захисту медичних працівників / Б. О. Матвійчук // Хірургія України. – 2015. – № 3. – С. 97-99.

5. Шмирьова, Ю. В. Удосконалення дистриб’юторської дiяльностi оптових компаній на фармацевтичному ринку України / Ю. В. Шмирьова, В. Ю. Колосар, Є. А. Безрукавий // Український журнал клінічної та лабораторної медицини. – 2011. – С. 25-27.

Published

2016-12-15

Issue

Section

Social marketing and pharmacoeconomic research